onsdag 12. juli 2017

Løpe

Det skjer noe når du slipper taket.

Eller kanskje det er de nye skoene. I følge Strava så løper jeg i hvert fall litt raskere for hver eneste tur jeg gjennomfører. Jeg tror det er hjertet, at det ikke ligger som en stein i magen, men bare slår og slår. Jeg tror det er hjernen, som plutselig ikke tenker og bare gjør. Jeg tror det er viljen, som bare vil.

Jeg er bare meg selv, gjør alt jeg gjør fordi jeg har lyst til det. Fordi jeg skjønner at jeg trenger det. Skjønner hva som er best for meg.

Av og til tror jeg det er sinnet. At jeg løper bort fra alt. Jeg har så mye jeg vil bort fra, og akkurat nå løper jeg i ring for å prøve å nå meg selv igjen.

Vet egentlig ikke hva det er, men det føles som de siste to årene har trent opp styrken min, utholdenheten min og at det er nå jeg får betalt for det. Med hundre kilo mindre på skuldrene.

Det var bare det.

4 kommentarer:

  1. Åh, så fint!
    Jeg vil også løpe sånn.

    SvarSlett
    Svar
    1. En fot foran den andre og kortet i baklomma sånn at jeg kan gå hjem med en is i hånden. Det er trikset.

      Slett
  2. Det er umulig for meg å se noen skrive - nye sko - uten å spørre hvilken merke det er. Jeg har forresten også meldt meg på Strava, vet ikke helt hva jeg skal bruke det til, siden jeg allerede har både sportstracks og garmin connect og det snart går like mye tid på logging som løping, men - you know, alt som booster motivasjonen er lov... so hvilken sko?

    SvarSlett
    Svar
    1. Bruk Strava til å samle segment, da er det lett å bli hekta. Adidas Boston Boost 6! Jeg har 5 også, og bestilte 6 uprøvd på internett. Det har gått strålende. Skoene er mye raskere enn meg, men en dag skal jeg nå de igjen.

      Slett