fredag 31. mars 2017

Om mars

03.
Jeg blir med på fredagspils, men drikker ingenting. Sier at jeg må løpe når jeg kommer hjem. Forteller om halvmaratonet. At jeg ikke får løpt så mye som jeg ønsker. Han ene sier at løpet er kjørt, at det er for kort tid igjen til løpet at det er noe vits. Jeg går hjem og har lyst på taco, men løper en liten runde først.
Ca 5 km.

04.
18 km i rolig tempo og jeg tenker på han dagen før, at det aldri blir for seint.

05.
Ca 20 minutter styrke.

06.
Ca 40 minutter intervaller, Først én lang, så 2x400m + 2x200m var planen, men 400m ble for langt. 4x200m. En sånn dag der hjernen har på alle bremser som finnes, og beina allerede er slitne. En skikkelig kamp, altså, og jeg kom meg gjennom sånn Ok-.
7 min styrke etterpå.

08.
Ca 50 minutter med løping i snø. Jeg hørte på podcasten Bra damer, og orket ikke å gå i tog selv.

09.
Ca 40 minutter styrke.

11.
Ca 13 km rolig, Det var meldt regn, men var opplett når jeg stod opp, så jeg kom meg ut og løp til regnet tok meg igjen. Da var jeg halvveis oppe i fjellsiden.

12.
Ca 40 minutter løping, før jeg plutselig tråkket litt skeivt ned fra en fortauskant. Ble litt bekymret for overtråkk og skader, så jeg safet med å ta bybanen hjem.

14.
Ca 20 minutter intervaller på mølle. 2 minutter yoga etterpå. Det var en sånn dag der ingenting virket, og jeg skulle gjøre yoga for å få hodet litt tilbake på plass. Ble avbrutt av at mamma ringte med en dårlig nyhet, og da var plutselig alt annet bagateller.

16.
Ca 7 km i løvstien i mørket.

18.
Reiste hjem og jogget en strabasiøs langtur på nesten to timer, men bare ca 13 km. Det snødde og var glatt og sørpete på bakken. Jeg hørte på lørdagsrådet og fokuserte bare på å ikke gi opp. Klarte det.

19.
En liten fjelltur på ca 1 time.

21.
En intervalløkt som gikk som den skulle. Ca 45 minutter.

23.
Skulle løpe 8 km, men endte med 2 km pga regnet som slo mot meg når jeg kom meg ut. Det var helt greit. 35 minutter med yoga når jeg kom inn igjen.

25.
Halvmaraton, 21.1 km. Løpte halvmaratonløypa til BCM i passe behagelig tempo, og brukte 2 timer og 45 minutter på det. Aner ikke om det gjør meg roligere eller mer stressa mot det løpet jeg skal løpe. Fornøyd med at beina holdt og at jeg kom meg opp alle bakker og overalt uten å miste verken humøret eller viljen.

26.
Restitusjonsgåtur i fjellveien, ca 2 timer, og ca 30 minutter yoga når jeg kom hjem.

30.
Ca 7 km i snøvær og motvind.

31.
Ca 2,5 km i skogen, med alt det medfører av gjørme og omveier og klissvåte sko og glatte berg og forsiktighet.

Totalt ca 110 km løping.

Totalt mars 2016: 39,7 km
Mars 2015: 11,9 km 
Mars 2014: 38,1 km 
Mars 2013: 33,4 km 

4 kommentarer:

  1. Jøsses. Du har virkelig kommet i gang. Fint så jeg får psyket meg opp på andres meritter. Halvmaraton sa du? Når og hvor og mål? Hadde egentlig avlyst nok en løpetur idag, men kjenner jeg ble litt inspirert, kansje jeg skal prøve litt selv... det er jo tross alt bare 3uker til Sentrumsløpet..

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, altså, hva skjedde? Jeg aner ikke hvor alle kilometerne kom fra. Sist jeg løp så mye før et løp gikk jeg på en smell fordi jeg var utslitt før løpet i det hele tatt begynte. Håper det går bedre denne gangen.

      Tips: løp den lille turen som gjør at du får lyst til å løpe litt dagen etterpå også. Jeg har en del korte "gøye" turer for å gidde de lange kjedelige.

      Halv i Wien realistisk mål: under 2:30, mål: under 2:20 (pers) drømmemål: under 2:15 (men da løper jeg veldig over evne).

      Slett
    2. Spennende. Hvor lenge er det til? Du har vel fått med deg at man må HVILE, siste uka. Eller kanskje det bare gjelder maraton? Uansett. Noterer meg småturer, hadde egentlig slike godt inn i programmet før kneskiten (september ifjor), løp små lettere turer med naboen, og tok de tyngre selv, men etter kneskiten, og diverse knall og fall gjennom vinteren (+ langvarig influensa) har jeg aldri rukket å komme skikkelig igang. Kneet var fikset, men etter jeg var syk nå i februar ble jeg så stiv når jeg startet opp (litt for desperat) at det begynte å fuske igjen. Ergo, må jeg ha minst en dag hvile mellom turene. Skikkelig rehabmodus. Venter nå bare på at bjørka skal slutte å sprette. (Sorry, men sytinga skjer på autopilot -))

      Lykke, lykke til.
      (15min minus bare på erfaringa).

      Slett
    3. Det er søndagen etter påske, så det nærmer seg. Nå er jeg litt ufrivillig i hvilemodus siden Hegner har dratt på meg en forkjølelse, så det blir spennende. Håper jeg klarer å hvile den av til jeg skal løpe, og håper at jeg klarer å holde roen og samtidig gi litt gass. Da blir det bra!

      Til slutt løsner det for deg også. Jeg har hatt to år nå der ingenting helt går som planlagt, og vet hvor frustrerende det er. Plutselig er du helt tilbake.

      Slett