torsdag 23. februar 2017

Litt ekstra tilstede

Jeg hører på denne. Skrur opp lyden litt ekstra. Har behov for å kjenne på gjenklangen i brystkassen. Lytte litt. Være litt ekstra tilstede i dag.

Så skal jeg fortelle at jeg har det bra. At jeg ble slått til på løpetur, og at det gjør meg forbanna, men at jeg har det bra. Jeg holder det gående, løper i vei, og har funnet så mye mestring og bra greier i februar. Har tenkt ut tolv blogginnlegg om mølleintervaller, motbakker, langturer, pissregn og tightser som gnager. Om at følelsen av awesome blandes med tvilen ca hele tiden og uansett. Det er følelsen av å være påmeldt et løp og følelsen av å drive å gnage akkurat litt utenfor komfortsonen. 

Jeg tenker at jeg er smartere nå. Kjenner igjen alle følelsene som kommer. Utilstrekkeligheten og spørsmålene om jeg er bra nok. Så kommer jeg på at jeg gjør det fordi at jeg av og til synes det er gøy. Og så kommer tolv dager på rad hvor det er så supergøy at jeg teller minutter på jobb før jeg kan løpe igjen. Sjekker strava i lunsjpausen og hører på løpespillelista på bussen. Nerder om løping på jodel.

Det går selvfølgelig opp og ned, men det har det alltid gjort, og det vil det alltid fortsette å gjøre. Så lenge jeg husker på det, så klarer jeg lettere å kjenne på trendene. Ikke kjenne så mye etter hvordan jeg har det akkurat nå. Tenke mer på hvordan jeg har hatt det i det siste, hvordan jeg tror jeg kommer til å ha det fremover.

Og jeg tror jeg kommer til å ha det kjempefint.

tirsdag 14. februar 2017

Tiltaksløsheten/slimet i halsen

Prøver å løpe
legger meg på gulvet i stedet
med håndflatene ned i teppet
og kinnet som hviler på parketten.

Husker ikke at jeg går og legger meg,
men hver morgen våkner jeg altfor tidlig.

onsdag 1. februar 2017

Om januar 2017

04
Ca 7 km rundt i Bergen sentrum. Kjente på følelsen av 2017, og den følelsen var ganske god, den.
Gjorde 15 minutter yoga når jeg kom hjem.

05
Litt over en time sykling.

07
Ca en halvtime på mølla. 3x5 min. Fulgt av 15 minutter styrke.

08
30 min på mølle, 15x1 min. Fulgt av 5 min på romaskin.

09
20 min hjemmeyoga.

12
Ca 40 min på mølle. 4x5 min + 3x1 min. Fulgt av 30 min yoga.

13
35 på spinningsykkel en fredagskveld (etter en øl. Er sånt lov?)

14
Fjelltur, ca 2 timer. 30 min yoga når jeg kom hjem, for å få tilbake varmen.

15
10 km joggetur i rolig tempo. 30 min yoga når jeg kom hjem.

16
8 km transportløping.

18
15 min på mølle før jeg møtte noen venner. Fornøyd med å mose både denne og transportløpingen inn i timeplanen.

22
Ca 2 timer fjelltur.

23
Ca 6,5 km transportløping.

24
Ca 30 min hjemmeyoga.

26
Ca 7 km transportløping, og senere 30 min hjemmeyoga.

31
20 minutter på mølle, 1x5 minutter. Tapte mot forkjølelsen som har tatt over kroppen.

Totalt ca 40 km løping. Mot 25,1 i fjor.